TROTR en ZEturf zetten in op samenwerking

311

In de afgelopen maanden zijn Zeturf en TROTR gestart met samen te werken om de draf- en rensport in Nederland alsook de Nederlandse sport in het buitenland verder onder de aandacht te kunnen brengen.

Beide partijen hebben deze periode aangegrepen om samen te kijken naar een toekomstbestendig samenwerkingsmodel. Een driejarige overeenkomst, met een optie voor nog eens 3 jaar, is hiervan de uitkomst.

TROTR blijft zich richten op het brengen van nieuws op haar online kanalen dat gratis toegankelijk is voor iedereen. Daarnaast gaat het bedrijf (live) programma’s maken rondom grote internationale draf- en rensport evenementen en zal TROTR in Nederland actief blijven op de Nederlandse wedstrijdbanen.

Zowel TROTR en Zeturf geloven in vernieuwing om ook nieuwe doelgroepen te kunnen interesseren voor de draf- en rensport in Nederland en daarbuiten. Met Hogeschool Windesheim, Inholland en de Friese ROC’s is inmiddels de samenwerking gezocht. “We willen juist jonge mensen betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe ideeën”, zegt Marthijs Roorda daarover. “De wereld verandert continu, met nieuwe technologieën, slimme oplossingen en interactieve (online) content, willen we de aandacht voor de sport verder stimuleren.”

Managing director Paul Klomp van Zeturf heeft veel vertrouwen in deze nieuwe aanpak. “We vinden het belangrijk dat de bekendheid in Nederland van draf- en rensport wordt vergroot doormiddel van op een professionele manier de prachtige paardensportverhalen met een groot publiek te delen. De afgelopen maanden heeft TROTR aangetoond een belangrijke bijdrage hieraan te kunnen leveren. Daarom zijn we een langdurig partnerschap aangegaan met TROTR.”